6. tammikuuta 2011

Ruokaohje: Rocky road

Yleisön pyynnöstä. (Eli yks tyyppi kysyi.)

melko tummaa suklaata noin 600 g
voita 2 rkl
luomuvanilijaa 1 tl
suolapähkinöitä
kuivattuja aprikooseja
vaahtokarkkeja
muroja


Sulata suklaa ja voi miedolla lämmöllä kattilassa välillä sekoittaen. Pilko vaahtokarkit ja aprikoosit pienemmäksi. Sekoita loput ainekset suklaamassaan. Kumoa pellille leivinpaperin päälle. Anna jäähtyä viileässä. Tarjoile.

Tämä resepti kuuluu osastolle rentoa ruoanlaittoa. Ainekset ja määrät ovat viitteellisiä. Sovella sekaan mitä mielesi tekee. Suolaista, makeaa, kirpakkaa, hedelmäistä. Muroista rousketta.

Henkilö, jolta reseptin opin, kertoo: "Olen tehnyt monenlaisia sovelluksia, pähkinöillä ja ilman ja erilaisia aineksia mukaan viskellen. Minusta pointti on erilaisten suutuntumien yhdistyminen – ja tietty suklaan, rasvan ja sokerin ihana liitto:). Minä olen muuten ekat Roadini syönyt Kiasmassa."

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Luomuvaniljaa oli yllä vain yksi teelusikka. Lienee olen lipsauttanut väärän yksikön reseptiini, pahoitteluni...

Köa kirjoitti...

Sinäkö siellä, J? Virhe on minun, korjaan heti! Eli yksi teelusikallinen vanilijaa.

Mari kirjoitti...

Kiitos, ihana resepti!