11. joulukuuta 2010

Etsi vihreä merkki


Etsi vihreä merkki.
H&M avasi elokuussa sisustusmyymälän. Myymälässä on esillä vain tuotteiden esittelykappaleet. Asiakas kerää haluamiansa tuotteita kuvaavat magneetit läpyskälle, jossa on ostoskorin kuva. Läpyskä viedään kassalle ja myyjä kokoaa tuotteet asiakkaalle.

Myymälään tulee vanhempi ja kaksi lasta. Isompi lapsi osaa jo vähän lukea. Huomataan, että luomupuuvillaiset tuotteet on merkitty näkyvästi vihreällä merkillä. "Etsitään yhdessä, missä näkyy vihreä merkki. Ne ovat luomupuuvillaa", sanoo vanhempi lapsilleen. Lapset bongailevat innokkaana vihreitä merkkejä.
Tuotteita kuvaavat
magneetit kiikutetaan
kassalle. 


Kiva bongailupeli sisustusmyymälässä? Kasvatusta ekologisuuteen? Tiedon välittämistä leikin varjolla? Kyllä. Lapsissa on tulevaisuus. Aikuiset tekevät lapset.

Henkkamaukan luomupuuvillalla ilmeisesti on jokin sertifikaatti. Asiasta en löytänyt lisätietoa. Terveisiä Henkkiksen markkinointiosastolle: hehkuttakaa luomua. Kertokaa lisää, haluamme tietää. Hakukoneoptimointi, jotta tieto löytyy.

Mihin magneetit menevät, kun mallisto vaihtuu? Onkohan magneeteilla jokin kierrätys?

Luomupuuvillaiset
tuotteet on merkitty
vihreällä merkillä.

Ei kommentteja: