29. toukokuuta 2011

Wrapsack, mahtava säkki!

Ruohonjuuri mainosti loppuviikosta kankaista, uudelleenkäytettävää lahjapussia. Ampaisin heti kylille ja ostin itselleni yhden pussukan. "Wrapsackin Track-a-Sack on uudelleenkäytettävä, kierrätettävä vaihtoehto lahjapapereille", kertoo maahantuoja Cocoi Oy. Wrapsack on keksitty vuonna 2001.



M-kokoinen Wrapsack.

Lahjapakkausten kierrättämisessä ei ole mitään uutta. Meidän sukumme antaa lahjoja kierrätetyissä papereissa. Vitsailemme usein siitä, että montakohan eri nimeä yhdestä paperista löytyy. Myös lahjanarut kerätään talteen. Mummilla ja isoäidillä oli käytössään narupussit, joihin kaikki narut säilöttiin siisteillä kiepeillä. Lahjapaperit rullattiin talteen. Nämä perinteet ovat siirtyneet äidiltä tyttärelle ja nämä systeemit ovat minullakin käytössä nykyään. Olen narupussistani ja paperirullistani ylpeä, koska näin ovat suvun naiset minulle esimerkillänsä opettaneet.

No onko tässä tuotteessa nyt sitten jotakin uutta? Kyllä, koodin avulla lahjapussin matkaa voi seurata netissä. Aivan mahtavaa! Odotan, että pääsen kokeilemaan. Pussille voi ilmeisesti antaa myös nimen. Ajattelin, että kehittäisin liikkeellelaskemilleni pusseille jonkun "kennelnimen", heh. Nyt jotkut lahjontajuhlat jostakin!

Toivon, että tällaiset innovaatiot havahduttavat kuluttajat huomaamaan, että aika monessa asiassa voi ajatella ekologisuutta ja jätteiden vähentämistä. Jotkut saattavat ajatella, että ekologisuus ei omalla kohdalla kannata, koska joku jossakin saastuttaa kuitenkin ja omat ponnistelut ovat vain hyttysen pissa valtameressä. Tässä asiassa olen optimisti ja uskon, että omilla teoillani on merkitystä. Minä en ole joku jossakin, vaan minä olen minä ja tässä. Minä kierrätän.

Lisätietoa ja hintaesimerkkejä maahantuojan sivulta. 

Tässä juutuuppivideo säkistä ja sen seuraamisesta netissä (englanniksi):

Ei kommentteja: